• Terezka

Klasická ovesná kaše s chia

Aktualizace: 12. zář 2019

Když si vzpomenu, jak strašně dlouho mi trvalo, než jsem se odhodlala ke své první domácí ovesné kaši, přijde mi to směšné. Netuším, proč jsem si myslela, že je to složité, zdlouhavé a výsledek nebude stát za to. Kupovávala jsem si takové ty instantní ovesné kaše, které se jen zalejou vodou a hotovo. Kromě toho, že tyhle kaše jsou celkem hnusný, tak obsahují fakt dost přidaného cukru a dalších složek, co tam vůbec nemusí být. Já si ale myslela, že jsou děsně zdravé, že díky nim zhubnu a že na vaření domácí kaše ráno čas prostě nenajdu.


Asi je vás víc takových, jako jsem byla já, protože když jsem na Instagramu nechala hlasovat, jestli chcete recept na klasickou ovesnou kaši, 91% lidí hlasovalo pro to, že ano a jen 9% odkliklo, že už jí umí. No tak to nebudeme zdržovat a jdeme na to.


Tohle je základní kaše, jak jí dělám já, tedy s chia semínky a jak si kaši dál vytuníš už je jen na tobě.



Na 1 porci potřebuješ:

300ml rostlinného mléka

4 polévkové lžíce jemně mletých ovesných vloček

½ polévkové lžíce chia semínek

½ polévkové lžíce javorového sirupu

Ovoce, ořechy, kokos, oříškové máslo, čokoládu, …


Postup:

Do hlubší pánvičky nalej mléko a nasyp vločky a chia semínka. Zapni plotnu a směs na pánvi přiveď k varu. Silikonovou metličkou (aby se nepoškrábala pánev) vše míchej, dokud kaše nezhoustne. Nakonec přimíchej javorový sirup. Každý má rád trochu jinou konzistenci kaše, takže je jen na tobě, co ti vyhovuje a kdy plotnu vypneš. Příprava trvá tak 5-10 minut.


Každé vločky jsou trochu jiné, takže pokud by směs ani po delší době nezhoustla, jednoduše přidej ještě jednu lžíci vloček.


Hotovou ovesnou kaši nalej do misky a dochuť a dozdob dle libosti. Já moc ráda přidávám ořechy, protože obsahují hromadu zdraví prospěšných látek, ale samozřejmě nepohrdnu ani ovocem, vysokoprocentní hořkou čokoládou, nebo třeba kokosem.

0 zobrazení